Information om helgens hajk

Här kommer lite information om helgens hajk:
Samling sker klockan 10:00 på lördag (imorgon) vid kyrkan. Därifrån kommer äventyrsscouterna att vandra ut till en anvisade plats nära scoutstugan med packning, upptäckar- och spårarscouterna kommer att vandra till scoutstugan med lättare matsäckspackning (se längre ner).
Alla ska ha med sig matsäck till lördagens lunch och gärna mycket dricka om det kommer att bli varmt. Packningen för upptäckare och spårare kommer att köras ut med bil och det är därför viktigt att packa i två olika ryggsäckar, en för övernattning och en för dagen (där packar ni matsäck, bestick, dricka, ett lättare ombyte samt regnkläder).
Hajken kommer att bjuda på många roliga äventyr. Sova kommer vi att göra i vindskydd ute vid scoutstugan (är det någon som absolut inte vill så går det att sova i scoutstugan). Hajken slutar vid scoutstugan i Ågesta cirka klockan 13:00 på söndag och därifrån kommer vi också att behöva hjälp med skjuts tillbaka till kyrkan dit vi kommer att anlända cirka 13:30.  Har du möjlighet att skjutsa? Skicka ett mejl till ordforande@cufarsta.nu eller ett sms till 072-177 64 29 om du har möjlighet och hur många som får plats i din bil så återkommer vi snarast om hur många bilplatser som vi behöver.
Har ni fler frågor, saknar ni något på utrustningslistan eller är osäkra på någonting får ni jättegärna kontakta Wilma eller kårchefen Anna. Det finns även ett visst antal sovsäckar och liggunderlag för lån, är ni i behov av detta, kontakta mig! Annars ses vi på imorgon!

 

Kommentera